CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 24, 2010

~keikhlasan~

salam kwn2 yg ku syg ♥♥♥...rajin aku singgah di blog tanpa membuat apa2....tp kali ni..rutin utk update blog yg da agk berhabuk perlu dilakukan...kesian blog ku~maklum la...aku masih dlm proses utk mengadaptasi suasana ber'blog'..hehehe~

oklah...arini xbyk aktiviti yg aku buat...tapi dlm pada tak byk tu,keletihan yg aku rasa same mcm aku membuat seribu satu kerja...



thari aku dok perah otak utk jwb test "risk"...mmg sangat risky tindakan aku...SEBABNYA....aku xstdy pon...pagi2 br terhegeh2 nk buka buku...hahaha~alamatnya...mmg la dok confuse definisi dan proses ape yg patut aku letak sbg jwapan...hahaha~itulah aku...seorang yg sgt rajin study...hehehe~

petang...aku n jiah kesayanganku g puchong utk beli brg2 keperluan membuat tart yg pelbagai...kesian jiah...hampa yg didapat...SEBABNYA brg yg dicari tiada bygnya...(marah gk dgn tauke kedai tu...ckp xserupa bikin~leh plak xwat pastry semata2 ade order dr org lain...xpe2...sabar2...positive!!!)

da tu g hypermarket lain teruskan usaha utk cari barang smpai kami ni berasa lapar ye kwn2...rutin kebiasaan...MAKAN~hehe~da kenyang,ape lg..menuju jln pulang...hehe~

dgn jiah..byk bnda aku leh wat...bnda biasa pon leh jd luar biase...padahal wat bnda lebih kurang same je sentiase...TAPI ade keistimewaan disebalik terjadinya perasaan tu...SEBABNYA....jiah adalah kwn karibku,kwn terbaik yg pernah aku ade...kami seronok dan serasi bersama...siapa kate kami xpenah berselisih pendapat...siap gusti2 pon ade...hehe~TAPI kami boleh lupakan persengketaan tu dgn slumber...SEBABNYA kami eklas bersahabat...menghargai perasaan satu sama lain...mengenali sifat antara satu sama lain...

kwn2.....kenal hati budi kwn kita...dalaman dan luaran...baru kita boleh mengakui DIA adalah sahabat terbaik kita...bukan sekadar menyatakn dimulut bahawa DIA adalah sahabat.....TAPI hakikatnya dihati ikatan tu tidak pernah kita akui atas dasar keikhlasan...engatlah kwn2....bila kita eklas mengakui bahawa DIA adalah sahabat,susah senang kita akan dihargai oleh si DIA....TAPI bersahabat atas nafsu semata2,boleh kita samakan seperti kita menghina diri kita sendiri....SEBABNYA....kita menipu diri sendiri yg kita disayangi sedangkan kita duduk terperosok jauh dan sepi dlm hati dan kotak fikiran kwn2 kita....

"bersahabat selagi boleh...musuh elak2kn....bahagia ingin dikecapi...cerca dan maki msti dijauhkan~aman dunia kerana hubungan yg baik sesama insan..."