CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 30, 2010

~ooooh LelaKI~

saLam....hye kawan2 yg aku suka....

aku datang lagi~hehehe~maklumlah....byk masa terluang,jadi perlu lah diisi dgn sebaik mungkin...

ok..xnk panjang lebar mukadimah,wat penat baca je...so straight to the point je la kn....entry kali ini,aku ingin berkongsi tentang LELAKI....hehehehe~

isu lelaki ini bukan aku dapat dari sumber2 bercop sirim atau segala bagai...ini lahir dari pandangan aku dan sahabatku nazihah~ini cop asli dari kami...hahahaha~so,terpulang la kn kalau2 nk judge ktorg punya pandangan coz ktorg xkeysah...masing2 berhak melontarkan suara garau atau merdu tentang bab ni..hahaha...lagipon,ni blog aku kot...suke ati la kn nk kate ape...hehehe~so dgn sukacitanya nk share sikit lah hasilnya kan....bak kate cikgu2 n lecturer kat U dulu....xde jawapan yg salah atau betul....janji ia bole diterima logic akal...hehehe~

ehemmmm....utk jejaka2 luar di sana,sila pantulkan diri anda di cermin,dan lihat anda tergolong di dlm kategori mana ok....hahaha~

lelaki ni ada mcm2 rupa...ada yg hensem...kacak bergaya....tampan... macho...comel....ganteng....stylo.... senang cerita,boleh dikatakan segala mcm perkataan yg menggambarkan ketampanan dan kejantanan tu LELAKI la....da tentu2 la kan kalau lelaki yg tergolong dalam kategori macam apa yg disebut tadi menjadi kegilaan ramai wanita,cewek2,awek2 kat luar nun......xgitu sedare???hahaha~tapi xkurang juge ada yg selebet,selenge,serabai....eh dan lain2 lagi la.....hahaha~ tapi xsemestinya kategori ni xmenjadi pujaan ramai tau...silap2 yg serabai tu la jadi pilihan....hehehe~ taste masing2 derr…hehhe~xgitu???

LELAKI sekalian....da dapat letakkan anda kat kategori mana??? (^ - ^,)v


macho??? selebet???

bagi aku la kan...paras rupa ni xpenting...itu adalah ciptaan Allah SWT yg terindah...setiap rupa yg dijadikan tu anugerah....so xpayah memilih sangat la kan bab2 rupe ni ye cik kak-cik kak kat luar tu...ensem xsemestinya baik...selebet xsemestinya jahat....haa..tu org tua2 kata...kita pon kate la same...kalau yg ensem nk yg cantik je..xpasal plak aku ni...hehehe~

yg dipersoalkan skrg adalah SIFAT LELAKI....haaa...ni yg patut dititik beratkan....sifat manusia ni unik dan pelbagai....da tentu2 la terbahagi dua kan....sifat POSITIF dan juge NEGATIF....rasanya xperlu lah utk aku kategorikan sifat mana yg dianggap positif dan mana sebaliknya....aku nyatakan secara menyeluruh supaya kita sendiri bole meletakkan samada ia nya positif atau negatif...ok...

pada pandangan aku,lelaki ni mmg mempunyai cita2 dan azam yg tinggi....
semangat lelaki harus dipuji....sekali bangkit,seboleh2nya nk capai sehabis baik..ade yg taksub sgt dgn sesuatu benda yg dia minat....even benda yg dibuat tu xmasuk dek akal,tegah la mcm mana pon...tak dikesahkannya...hahaha....kdg sampai sanggup membelakangkan org2 penting semata2 nk kejar pe yg tak terkejar tu....haa,begitula sifat lelaki...nk2 plak kalau dicabar kan...lagi la membara dan membuak2 kehendak tu utk diturutkan...setuju???

lelaki juge kadang kala mempunyai sifat ingin dibelai manja...
luar je nmpak cool,macho,jiwa kental....tapi lelaki manusia biasa gk...mstila nk dimanja...kdg dalam,hati tisu gk kan...nk2 plak kalau di pampered org tersayang,cantik plak tu,awek menggelitas plak tu,manja liuk lentuk...hai...lagila kan....cairlah hati lelaki....mana tak nya,sayang punya pasal....hahaha~katanya la kan.....time dia perlukan teman,bkn main tunjuk syg lg kat gf ek....tapi la kan,kalau da jumpe kwn,org yg disayang2 td,ntah jatuh nombor berapa la plak...nk2 plak kalau kawan ajak melepak ke,bersuka ria ke,gf ni merayu melutut la mcm mana pon,ade dkesahkan???hahaha…msti perkara2 mcm ni la jadi bahasan...setuju ke xsetuju???haa,cube kenang2 balik jalan cintan2 korg dgn psgn masing2...ade ke x jd camni???hehehe~

lagi....bagi aku lelaki ni kadang ada yg bersifat rendah diri....besederhana je dr segala segi...mengaku diri ade kekurangan....bukan la maksud papa kedana ke ape...tapi lelaki jenis ni elok je bersyukur dgn apa yg dimiliki....pada padangan aku,kadang,yg besederhana ni la yg lebih byk hasilnya...sejuk je mak mertua tgk…hahaha~sebabnya,dorg ni tidak terlalu bermegah2 dan tak terlalu terikut2 atau terkinja2 nk kejar cara hidup moden alaf baru skrg ni...dgn cara berhemah ni dorg dapat save poket coz xteringin sangat nk blanje besar utk bermegah2...tapi kalau yg sentiasa mengikut trend masa kini,da tentu2 la kena melabur lebih kan...yela..nk kejar trend,bkn bole pakai 20sen ke 30 sen ke...paling2 cikai rm50 ke atas da tentu2 la terbang...market punya pasal...poket kering xpe,asalkan dapat menambat hati gadis2 kat luar dgn ke'trendy an dorg...hahaha~bile jatuh bab belanja awek,da tentu2 kena makan tmpat standard…xkn nk mkn tepi jalan kot…camne nk impress awek camtu…da tu xkn nk wat status fb “mkn kat warung tepi jalan bersama awek aku yg cantik lagi cun habis”….jatuh saham la plak kn..ni utk kategori yg trendy la kan…tapi kalau yg besederhana,da tentu2 la awek dia jenis xkeysah nye nk mkn tepi jalan….mmg cool psgn camni…ne la kite tau kan,muke je mkn tepi jalan,tapi duit kat poket berkepuk2 tggal tunggu salam tok kadi je nk mintak nikah…hahaha~tu perbezaan yg boleh aku gambarkan….

Dan lagi….bagi aku..lelaki ni ada yg bersifat jujur…ada gk yg bersifat bohong sunat….haa…paham maksud di situ???bagi yg jujur,mmg stylo la kan kalau dgn gentle nye mengaku da ade awek dpn kwn2 len…nk2 lagi kwn perempuan….ye la…setia babe….da ade yg satu,xkn nk tmbh dua kot…tu bg kategori yg jujur la…boleh katakan,lalu la awek cun macam mana sekali pon,cintanya tetap satu…perghh…kira jujur habis la kat gf dia ni….gf dia la segala2nya sampai leh pengsan satu hari xjumpe semata2 nk tunjuk kan kejujuran cinta dia pada si gadis…hahaha~tapi len plak ceritanya kalau yg suka bohong sunat ni….lelaki camni ala2 putar belit alam la…bkn ape,takut saham turun merudum dgn tahap negative kalau2 awek yg nk tackle dia tau yg dia sudah berpunya….nk2 plak awek yg nk tackle dia ni lebih cantik dari awek dia skrg…hahaha…ish…tentu2 xnk lepas peluang….hahaha~ni contoh la…xtau la betul ke kata2 org,lelaki pantang nmpak perempuan dahi licin,bkn yg jendul ok…awek baik tahap max pon leh jadi xbaik di mata dorg kalau da jumpa si gadis catik lagi melentik…hahaha~setujuuu????lebih kurang dorg berfikir,try dulu yg baru ni,agk2 da nk dapat,tinggal yg xberapa cun skrg ni???haa…betul ke????tepuk dada anda2 skrg,tny la diri yg mana adalah anda ataupun bf anda???hahaha~

Ape lagi ekkk~

Ok next…kadang lelaki ni kesunyian…..tapi cara mereka mengatasi kesunyian kadang2 berbeza…ada yg suka melakukan aktiviti2 kegemaran seperti memancing,beriadah,menikmati keindahan alam,bermain game psp,xkurang juge ade juge yg meluahkan karya dgn cara ber’blog….kira ala2 blogger boy ekk…hehehe~ini bagi kategori yg berjiwa sentimental la kan…maknanya jiwa kental,bukan dgn hanya wanita sahaja mereka boleh menghilangkan rasa kesepian….mereka lebih gemar menghayati keindahan bumi ciptaanNya dgn sehabis baik….syabas kawan kerana aku memberikan credit pada lelaki seperti ini…hahaha~ tapi kalau kategori yg pencinta alam ni,susah nk cari kott…lelaki yg mencemarkan alam lagi ramai…contoh,lelaki yg gemar dgn aktiviti2 menekan paddle minyak dgn sehabis boleh semata2 nk mengeluarkan asap tebal dari ekzos kereta dorg…hahaha~ni aktiviti gk,xberkait perempuan,tapi cam kurang sehat la plak kan utk alam…kesian alam kita…hehehe…tapi ade juga cara lain yg digunakan oleh lelaki utk menghindar dari jiwa2 sepi nih….carayanya xlain xbukan,mencari kenalan yg tentu2 terdiri dari gadis2 cantik dan comel utk dijadikan calon pengubat sepi…tak kira lah dari twitter ke,facebook,friendster, waima segala mcm social network la…hehehe~cara ini paling pantas dan ramai yg gunakan…untung2 kena pada orgnya,terpilih la mereka menjadi bf pada si gadis….hahaha~betul x kawan2????bab bohong sunat ni,ade gk pe’el manusia yg suka mengaku single,nk2 plak awek buta IT,xtau segala scandalisme yg tercipta oleh sang bf,pergghh,lagi la menjadi2 ke’single’an nya…penuh je kwn2 fb dgn awek2 cun….hahahaha~ade plak yg suke2 bohong sunat tentang soal hati….da bercinta bagai nk rak,tup2 kate xde perasaan lgsg kat awek…hai la…mcm2….huhuhu~setuju ke x setuju???

lagi dan lagi...lelaki kadang2 ada yg dikagumi dan ada juge yg perasan....hahaha~mcm mana tu???ok,bab yg dikagumi ni,senang kata,dia buat sesuatu perkara yg nmpk cam xde kelas je,tapi perempuan suka...contohnya,dpn mak kwn2 mmg friendly gile la...wat mcm mak sendiri....ade kwn baik aku camni...wa salute lu bro....hahaha~da tu ringan tulang tolong pape yg patut kalau member mintak tolong...ajak wat aktiviti bersama,sng cerita xde alasan la....sbg kawan pon impress kot.....kesimpulannya,easy going habis la lelaki yg dikagumi ni....xde dolak dalih....haaa,berbeza plak dgn yg perasan dikagumi ni....hahahha...contohnya,dalam hati ade manyak perasan ooo ini mamat yg ade amoi suka sama dia...da tu,perasan diri ensem kot...tu contoh la...bagi contoh byk2 kang,ade plak yg kecik ati...hahaha...kire unik sebenarnya sifat lelaki ni....ade pro n con la kan bila dikagumi dan perasan ni....ikut pada yg memerhati...kalau suka,suka lah..kalau menyampah rasa nk muntah,ready jela kena kutuk ye wahai lelaki...hahaha~

okla...yg terakhir wat sementara waktu ni...lelaki kadang kala bersifat pemalu...ok...kadang2,korg perasan x,bile bab2 bercinta ni,sepantas kilat lelaki menunjukkan kehebatan mereka utk mendapatkan cinta hati nya....berani habis la...sanggup tebalkan muka wat apa saja,asalkan dapat menambat hati si gadis...tapi,ia akan jadi berbeza bila masuk bab2 perkenalkan si gadis pada keluarganya...haa??perasan x???dorg malu habis la nk tunjukkan gf dorg kat family....xtau la plak pe sebabnya kan...kadang tu,ada yg da bercinta bagai nk rak la,memanjang i love u,u love me la....tapi bila si kekasih suruh kem salam pada family ke,msti lelaki akan berkata ok..padahal,satu haram xsampaikan...hahaha..betol ke x???tapi ni xsume...ade segelintir je...kalau yg kurang pemalu tu,bersemangat habis nk kenalkan...mknanya dorg da bersedia...haa,bg yg pemalu tu,msti la ade yg xkena kan....hahaha~pikir2kanlah ekkk~

Hahahaha~amacam?msti da dapat klasifikasikan korg ataupon bf korg kat mana kan….kalau same,mknanya kebetulan dan pandangan aku terbukti berkesan…kalau x tu,mknanya korg len daripada len la kot…hahahha~ Mmg byk la sifat lelaki yg aku simpulkan sendiri dari kaca mata aku…mungkin ini xsmua…tapi ade masa aku cerita lg…da penat…hahhaa~

apepon,ini sekadar utk berkongsi….sifat manusia ni masih boleh dibentuk,asalkan kita tau hala tuju kebaikan atau keburukan yg kita nk pilih…pucuk pangkal diri sendiri kan….

Bye2 kwn2….

Musuh????erkk???Ade ke???hopefully xdela ekk....ngeh2~

senYum2 seLalu ekkk~ibadah babe!

Sunday, November 28, 2010

~~keBebasAn haK asaSi ku~~

salam...hye kwn2 yg ku suka...rutinku.. sepi... datang balik.. mintak maaf...tu jela keje aku kan...hahaha~ksian blog aku ni..seakan2 sudah lupa pada si tuan tanah..agk lame x merapu dlm blog ni...lately semenjak da jadi warga2 "jobless" ni,baru la ade masa utk kembali menjadi sang pujangga tak bertauliah...hahaha~shame on u la baizu....belagak nk jadi pujangga...xpe..perasan utk kebaikan..ngeh2~

entry ni xde hala tuju...sekadar mengalihkan kegilaan aku merapu kat fb..baik aku merapu kat blog aku ni...dapat tulis jela2 berela2 panjangnya...itupun setelah aku dihalau dari “mukabuku” oleh kembarku jiah haha~by the way,aku xtau nk describe perasaan aku skrg mcm mana...hidup bagaimana..sebabnya....kemalasan utk terlalu berfikir terlampau byk...tapi buat sementara waktu jela...sebabnya...aku masih ade rase tanggungjawab utk kehidupan aku dan keluarga....hehehe~responsible giler baizu!ngeh2~

first,mula dgn bab kerja...setelah lebih kurang 5bulan aku dipraktikalkan...aku kembali menjalani rutin harian tanpa tanggungjwab sbg pekerja....skrg,aku masih berusaha meraba2 dalam gelap...masih xnmpak signboard mane nk tuju...yela..signboard menunjukkan arah ke ofis baru ku...ceh...mcm sure je keje kat ofis...hehehe~xpe....angan tu penting kn kwn2~xpela...buat sementara waktu,biarlah aku menikmati masa sang penganggur dgn sehabis baik...hehehe~xpuas lagi ni nk ngadap fb,utube,cte2 korea,lagu2 kpop,lagu2 jiwang indonesia....complete set cam susu cap “completa” la katekan....segala macam la...blm cukup lebam mate aku ni aku kerjakan~hahaha~tapi mmgla seronok kan sampai mate da makin tambah2 kekaburan...huhu~salah siapa???aku la tu...hehehe~ooo..xlupe gk,time2 ni la nk asah bakat masak2 kasi letup dapur....hahaha~xpe,pelan2 kayuh...t lame2 cantik la dapur tu...xde la berasap2 rentung lagi...kire da well manage la skrg..bole control keadaan timing masak...bwahahaha...ooo...baizu kah ni???ye sy...ngeh2~itu satu bab dalam kehidupan seorang bergelar "baizu".....

ok,masuk bab len plak....pasal cintan...otomatisnya,gaya bahasa penceritaan ku akan sedikit berubah tanpa sedar dgn gaya penceritaan yg agk terbawa jiwa2 nya..pada yg pernah melawat laman rumahku,pasti mengerti gaya pertuturan bahsa cintan yg disampaikan dgn berdiplomasinya....hahaha...ia berlaku tanpa sedar...keindahan bahasa patut disertakan ketika menyampaikan tentang cinta…hehehe~jadi,bagi yg tidak dapat menahan gaya bahasa ini dinasihatkan tidak terus membaca...PERINGATAN awal telah dikhabarkan ya kwn2...hehehehe~(Sediakan plastik merah sblm membaca,takut2 mual plak..hahaha)

ok ..kalau ade yg perasan entry b4 ni,ade dicerekakan tentang hati dan perasaan...mmg indah kalau bercerita tntang cinta...aku sendiri sentiasa mempunyai elemen2 jiwa2 tisu dlm diriku...bab2 romantis,kdg2 singgah...bkn bermksud aku terlalu inginkan sebegitu,tetapi sekadar melayan sifat lumrah bergelar "baizu" sebagai seorang yg digelar lembut hati oleh sahabat2ku..bkn aku menggelar,tetapi sahabat2 yg berperanan...hehehe~tapi aku,masih mencari separuh hati yg hilang..xtau la dimana tercicirnya separuh lagi hatiku kan...hahaha~aku dinasihatkan utk mencari dan terus mencari...kadang,aku jadikan bahan gurauan antara aku dan sahabatku...."tolong carikan sy jodoh dgn kadar segera"...hahaha~itu cuma gurauan semata2 kwn2....utk menghiburkan hati dan mengisi kekosongan jiwa...hehehe~buktinya,aku masih bisa bernafas dgn tenang tanpa cinta...xmati hidup tanpa cinta...cuma mungkin jika ia nya ada,ia pasti melengkapkan lagi kehidupan seorang bergelar manusia...hehehe..xpe…sabar…jodoh ketentuanNya… ku berdoa dan terus berdoa…

nah...terbuktikan,jika bercakap tentang cinta,intonasi aku sedari awal pon bertukar secara automatik...hahaha~itula aku..xbole lari dari berjiwa2...ngeh2~

ok...sambung....banyak pandangan yg dilemparkan terhadap ku setakat masa ini....ada yg menyatakan aku sdg bahagia....dan tak kurang juga ada yg menyatakan aku kadang2 mempamerkan sedikit derita...jika aku mula meyatakan bahawa aku kesedihan,pasti ada yg mengaitkannya dgn cerita cinta tak kesampaian...arghh... terkadang lelah utk aku memberi hujah yg bernas dan memberi maklum balas tentang perkara itu...begini sahaja...utk sahabat2ku yg merasakan aku masih mengenang kisah2 cerita xkesampaian dulu,kamu2 ternyata silap wahai sahabatku~berikan kepercayaan pada sahabatmu ini berdiri dgn megah membuktikan bahawa kesedihan dulu tidak lagi wujud dlm diri kerana jika kamu percaya, maka tiada apa yg dapat menyangkal senyuman terukir dibibir ku~ =) terima kasih kwn...jasamu dikenang...kekekeke~

pengalaman aku bersahabat juga melakarkan bermacam2 warna dan rasa...ada yg ikhlas...ada yg bermuka2....juga ada yg bermain dan mempersendakan ketulusan hati ini...aku memerhati...kadang bahagia...kadang terguris tercalar hati dgn lakonan2 itu ....tapi aku bersyukur dikurniakan kesabaran dan akal yg waras....kerana dgn berbekalkan sifat ini lah,aku mampu mengharungi jalan ikatan persahabatan utk mencari erti keikhlasan..... bagiku...yg terbaik dan terhebat adalah kamu...ya...kamu...yaaaa...kamu la si mata bulat.... ….hahaha~terima kasih kwn... *hugs 4 u*... (ditujukan khas utk jiah!hahaha)

berbalik pada keikhlasan dalam bersahabat,dapat aku lahirkan sedikit pengajaran dari itu...ingin aku selitkan bahawa terbukti terkadang kita cuba utk menilai org lain dgn cara yg paling positif...tidak menilai dari sudut pandang yg jelek...memandang hati sbg pengukur...contohnya.."dia mcm ni,sbb dia blm matang...dia mcm tu sbb dia xperasan..dia mcm 2 sbb sifat semulajadinya...dia mcm ni sbb dia mcm tu..dia mcm tu sbb dia mcm ni...bla..bla...dan bla....senang kata, mcm2 pembelaan utk sang pencuri hati...satu persatu kata pembelaan dilontarkan demi menutup kejelekan sang kawan….tapi adakah ianya dihargai oleh sahabat kita????hakikatnya kita terpaksa kaburi mata dgn sbb2 musabab yg xmasuk dek akal semata2 mau menjadikan dia seperti apa yg kita maukan ...setuju x kwn2??? kita mengharapkan ketulusan hati kita menilai seseorang akan dibalas dgn ketulusan juga..tapi ternyata penilaian yg dilakukan terhadap kita dijalankan sekadar memandang dari luaran sahaja...emm...ketidakadilan mata membuatkan kita kalah...pangg...bagai tamparan hebat terkena setepek di pipi...mungkin sang sahabat cukup bermegah dgn penilaian itu….mungkin dia merasakan kemenangan….hahahaha~tapi jika dibalikkan pada logik akal,kita tidak kalah…mungkin kita dihina…mungkin dicerca…tapi hakikatnya kita beruntung….sebabnya...jelas ternyata hipokrasi sang sahabat menunjukkan ketidak ikhlasan hati menjadikan kita sebahagian darinya…..dan tidak perlu kita menyanjung sahabat yg sebegini~mungkin ini sekadar pandangan aku insan kerdil….harap dimaafkan sekiranya tidak sefahaman…. =)
arghh….apa pun yg terjadi dalam melayari hidup bersama sahabat2 tercinta,satu hal yg aku pegang….mungkin jumlah tidak menjadikan kita bangga memiliki,yg perlu dititik beratkan hanyalah kualiti yg ada yg mengerti segala mcm hal tentang hati dan perasaan terutamanya keikhlasan…itu lebih aku kagumi~
kamu2 yg terhebat adalah nadi pembakar semangat aku dan hidupku…terima kasih sahabat….

ok tolak sebentar tentang sahabat….lain masa sambung lagi…hahahaha~
kini,bab terakhir dalam entry kali ini…jodoh…hahahaha~ramai yg menyebut tentang jodoh padaku akhir2 ini seolah2 aku mulai mencecah umur 40an, dan seharusnya memikirkan tentang sang separa hati… aku selalu sedia utk melapangkan masa ku dgn sahabat tercinta utk meluah,mengungkap dan berkongsi cerita sesama sendiri tentang apa yg dilalui dalam hidup…..seronok…terkenang zmn kami belajar di arau dulu,akan ada harinya kami sanggup utk tidak melelapkan mata semata2 membincangkan tentang sifat manusia dan kehidupan…kali terakhir,ditempat perteduhan keluargaku….sehingga 5 pagi kami bisa bersengkang mata membahaskan itu dan ini sehingga mencapai kata pengikat pada sesuatu perkara…..bagai penceramah bebas masing2 mengeluarkan hujah…hahaha~satu topik yang turut menjadi perbualan adalah tentang sifat sang arjuna…yaa…mungkin arjuna2 diluar sana mula membetulkan posisi duduk demi mengetahui apa yg dibincangkan oleh aku dan sahabatku…simpulan dari pandangan kami,tidak perlu dinyatakan secara terperinci..…itu seharusnya menjadi rahasia kami…hahaha~ cukuplah sekadar kami dapat mengklasifikasikan pandangan kami bahawa seperti apa sifat arjuna yg bisa menambat hati dan perasaan kami…hahahaha~mungkin tidak pada pandangan org lain…tetapi kami mempunyai akal fikiran dan pandangan kami tersendiri….harap dimengerti……
kesimpulannya….berkait tentang misi yg aku harus jalani sendirian kerana sang sahabat sudah berjumpa sang separa hatinya….terpaksalah aku sendirian mengeluarkan hasil kajian perbincangan utk dijadikan panduan ku demi kebahagiaan masa hadapan…hahahaha~
disini ingin diselitkan sedikit informasi utk sang separa hati yg masih dalam misi pencarian ku...hahahaha....
1.perkara wajib yg perlu di utamakan adalah lelaki yg dapat membimbing aku ke jalan Allah... yg mampu menjadi imam utk diriku dan anak2 ku kelak... moga Tuhan mendengar doa ku~ aminnnn~
2.aku menghargai sang arjuna yang mempunyai sifat toleransi yg tinggi (berhujah dgn nada tenang tanpa tegang)~
3.bersifat sebagai seorang yg penyabar...
4.amatlah ringan tulang utk membantu dan bekerja terutama demi keluarga tercinta~
5.menjadikan keluarga sebagai priority utama adalah amat mulia kerana keluarga adalah segala2nya….apa guna berbahagia bersama teman,tetapi keluarga terabai???itu pantang bagiku~
6.tidak menggambarkan sifat hipokrasi dlm diri juga disenangi~ (kejujuran amat diperlukan kerana ia teraju utama dalam pertalian)….
6.cukuplah sekadar besederhana tanpa bermegah2 dgn apa yg dimiliki kerana aku rimas dgn insan sebegini…..
7.alangkah molek sekiranya tidak hanya memandang wanita dari segi kecantikan luaran sahaja....
8.amatlah menentang arjuna yg menyukai si “penggedik”...bukan menghina…tetapi tidak gemar….diakui gedik tidak termasuk dlm kamus hidup ku...dan sekiranya gedik menjadi salah satu criteria dalam diri kalian utk mencari separa hati,sila menjauhkn diri dari ku dgn kadar jarak yg tidak dapat dilihat dgn mata...itu amatlah dihargai...demi keselesaan bersama bukan….hahaha…)
9.dan yang terutama....hendaklah menerima diriku sepenuh hati,bukan semata2 utk tangkap muat shj....tidak menjadikan aku sbg kambing hitam demi mengisi kekosongan dan kesepian semata2....ini demi kepastian bahawa di kemudian hari,tidak jari dituding kearahku tanda aku bersalah kerana aku dikatakan sang pemaksa… =)
cukup byk aku nyatakan..mungkin ini sudah menggambarkan insan seperti apa yg mampu menggugat hati dan perasaan ku….hahahaha~
kata2 dan klasifikasi tadi bukan beerti aku menetapkan segala macam criteria utk terlalu memilih…tetapi aku lebih selesa dgn manusia sebegini~hidup perlukan keserasian bukan…setiap manusia inginkan bahagia….pada yg mengenali aku,pasti mengetahui cara pemikiran,tingkah laku, dan juga keperibadian ku seperti mana….tidak memandang kesempurnaan,cukuplah sekadar besederhana…ia lebih menenangkan jiwaku… =)
berakhirya di sini utk ketika ini~
~seMua terHasiL keraNa ini LaH aku~


Thursday, September 23, 2010

depresi~

salam...
malam sepi sesepi jiwa mati...
kenapa kecamuk...??? haru.....???
tiada tenteram....
smua dtg mnjadi satu...
pannnngggg!!!!aku diserang...!!!!
rasa tamparan kuat....otak ku berpinar..
ilusi bagai disakiti...
tecarik robek hati dikoyak.....
soal hati semalam jatuh kedua...
tiada terkait!!!
sekarang yg utama dahulukan...
ya.....golongan pertama...
aku syg...aku tahu sakit nya...
derita dialami....kusut dilalui...
tp aku keliru...bagaimana mau ditolong???!!
tiada daya~~tiada upaya...
ade terdetik...tapi xkemana...
Ya Allah....aku mohon...
beri aku kekuatan dan "golongan yg pertama" juga ketabahan....
tunjukkan jalanMu Ya Allah....
aku lelah~
depresi...tolong kau pergi....!!!!!!!!

p/s:depresi itu aku????????
terima kasih sahabat cinta...kau mengerti..mendengar dgn sabar...
kau yg terbaik!!!!!!

Monday, September 20, 2010

~haTI daN perAsaaN~

♥♥♥~~salam kwn2 yg aku suka~~ ♥♥♥

lama ku menyepi...lelah mengharungi liku2 kehidupan...ade pahit manis yg ku rasa tatkala melalui jalan dan lorong itu...terkadang mau beristirehat...melampiaskan letih dan penat....meregangkn otot2 yg terasa pegal dan lenguh...membetulkan sendi2 yg sudah lari dari alirannya~ok...aku mau bercerita~

entry kali ini berkisarkan tentang "hati dan perasaan"....tertarik hati utk menyentuh sedikit keindahan tentang maksud disebalik tersiratnya dua patah kata terkait dengan aku dan hidupku......

setiap kejadian ciptaan bumi ini dijadikan begitu indah...disebalik keindahan membawa seribu kebahagiaan pada yg merasai dan mengamati keindahan itu~

pasti kita semua ingin bahagia bukan..."bohong" jika dengan angkuhnya seorang manusia mengatakan tidak pada kebahagiaan...huhu...agk sarcastic mengatakan begitu pada insan sedemikian rupa...tetapi kenyataannya jelas sekali~bahagia itu perlu dlm hari2 kita...

ya...ku akui..aku tergolong dlm mereka yang sedang mengamati bahagia tatkala hati dan perasaan mula bersentuh...aku pasti...!!!!bukan beerti tiada bahagia selama hidupku sebelum ini...aku jelas bahagia disamping org2 yg ku sayang yg senantiasa dekat dengan ku...ya...(mak,ayah,abg,kakak...sahabat2 tercintaku)... ya...mereka....!!!!kasih dan bahagia tentang mereka xkan pernah hilang....tapi saat dan ketika ini,dari satu sudut yg berbeza di hujung nya,yg pernah aku tinggalkan sudut itu buat seketika,kini terisi indah dengan pandangan yg membuat jiwa berombak dan terusik~ yaaa..itulah hati ku~hatiku mulai terisi...

mungkin tak seindah cerita mereka..."romeo dan juliet"..."adam dan hawa"...arghhh...jauh berbeza bagai langit mendongak tinggi tanpa memandang apa yg berada di bawah....tapi aku merasakn bahagia melalui itu...bahagia terbit dari seorang insan...ya...!!!!insan itu...insan itu yang menyuluh hati sanubariku....tiada apa yg istimewa tercipta...hanya rasa mencuit jiwa...dia mungkin tidak menyedari...mungkin juga tidak mengerti...betapa hati mula menyayangi...itu perjanjian jiwa ku...tidak akan ku kejar...hanya memerhati...dengan itu sudah mendatangkan senyuman di bibir...argghh..bila jiwa sudah berbahasa...tidak dapat dirungkai dgn kata2...

"perasaan" itu tak dapat dibendung...hadir tanpa dipaksa...sukar menyatakan punca kehadiran bahagia...ianya amat istimewa....mungkin hanya dihatiku...mungkin bukan dihatinya...kerana ia dtg dariku...bukan darinya...banyak yg dipelajari dari sejarah2 silam dan moment2 kehidupan yg dl...tidak perlu melatah menghadapi situasi ini kn...aku perlu kuat dan yakin menghadapi segala kemungkinan yg bakal tiba....kerana dia bukan milikku~aku harus tahu itu....mungkin dia tak sempurna di mata mereka,tetapi sempurna di mataku...mungkin dia tak sekacak mana di mata mereka,tetapi kacak di mataku...mungkin perilakunya menjelakkan mereka,tetapi tidak dimataku....mungkin" tidak" segalanya bagi mereka...tetapi "ya" segalanya di mataku~arghhh...kalau hati sudah menyanyikan lagu bahagia,seburuk dan sehodoh apa pun terkait dgn nya,akan tetap indah di mataku~itulah penangan hati dan perasaan bila dimainkan bersama....

dalam bahagia,pasti ada terselit pahit di tengah2nya...walaupun sedikit,tapi pasti dapat dirasai....aku tahu dia terkemuka di mata mereka yg mengenalinya....cemburu sekelumit tidak dapat disimpan dari riak perilaku ku...hahaha....aku mmg sebegitu...tapi sebaik mungkin akan ku jaga tutur bicaraku...supaya tidak menimbulkan amarahnya dan berperasangka terhadapku....segala kepastian masih samar...terkadang sukar mentafsir mkna disebalik kata2nya....gerak lakunya...yg pasti...aku bahagia kerananya...ya...dia...!!!dia yg merobohkan dinding kekebalan jiwa setelah memakan setahun dua untuk aku mendirikan nya....ya!!...syabas!!!kau berjaya wahai insan!!!!

tapi aku gagahkn hati....tidak aku mengharapkn balasan dari insan ini...sekadar melihat bahagia didalam kehidupannya sudah cukup membuat aku mencipta bahagia...terima kasih pada nya....itu perjanjianku...

mengapa aku berkata sedemikian rupa???adakah aku bodoh membiarkan sahaja???tidaaaaaakkk!!!aku bukan bodoh...bukankah seharusnya aku mengharapkan ia berpihak kepadaku???hahaha....bercanggah jawapan bukanlah penentu kebahagiaanku....tak perlu kan utk aku bermonolog bagai org sasau ingin mengetahui jawapannya....kerana aku seharusnya pasti jawapan itu akan terungkap dengan izin dan kekuasaan Sang Pencipta..aku hanya mampu berdoa...dan satu hal yg aku simpan di dalam kotak pemikiran ku bahawa jika kau tercipta utk ku...kau akan hadir tanpa dipaksa...dan jika sebaliknya yg terjadi,redha kan hati ku utk menerima ketentuanNya....ya...itu pengajaran dan peringatan terbaik buatku!!!

aku mulai belajar tentang erti kematangan dalam setiap tindakan sebelum aku mula melangkah...tidak mahu merosak ikatan yg tercipta...ikatan persahabatan yg cukup indah utk dirosakkan...tidak...tidak sesekali....!!!

aku bahagia menceritakan...bukan utk dihujah dan diperbalahkan...tetapi utk meluahkn tentang apa yang dirasakan oleh "hati dan perasaan" tatkala ini....ku eklaskn hati....berserah pada Yang Maha Esa...Dia Maha Mengetahui perjalanan kehidupanku....aku berserah....

utk si dia....kebahagiaan pasti tercipta utk kau dan aku walaupun tertulis kemudian hari bukan kau menjadi pendampingku dan bukan aku menjadi suri mu...kerana kita berhak utk bahagia...huhuhuhu~

jika membahas tentang perasaan dan hati,mmg susah utk menemui jalan nokhtah...yg pasti,ini kisah terkait "hati dan perasaan" ku....hehehe~ku yakini,pasti insan2 lain juga mempunyai cerita tentang hati dan perasaan bukan...cuma yang berbeza adalah pengolahan dan jalan cerita yg dilakonkan kerana cerita kehidupan kita tidak sama...hanya perkongsian rasa yg membuatkan kita seiringan...hehe...yang pasti ku doakan kebahagiaan pada kawan2 yg aku suka untuk melayari erti sebuah kebahagiaan....aminnnn~

p/s: mungkin bahagia ini hanya seketika...namun akan ku hargai setiap detik dan saat selagi jiwa masih terasa...moga aku bisa sentiasa bahagia dgn kehadiran mu dalam hidupku...terima kasih padamu =)


Monday, August 2, 2010

~hikayat si pokok dan si arnab~

2010......

di atas sebuah bukit,terdapat sebuah pokok besar yg merimbun daunnya~
pokok itu sgt teguh berdiri..tanpa rasa sangsi walau ribut,angin dan badai datang menerpa....
di kawasan kejiranan,terdapat seekor arnab yg sangat comel...
si arnab itu kdg kala menjenguk si pokok sambil bermain2 di sekitar nya~
si arnab sentiase leka berlegar2 disekeliling pokok itu....
melihat keletah si arnab membuatkn si pokok berasa bahagia....
"alangkah bahagianya jika aku dpt bermain bersama2..." (kata si pokok di dlm hati)
adakala setelah penat bermain,si arnab berteduh di bahu si pokok untuk melempiaskn lelah nya...
si pokok sgt bahagia kerana si arnab sudi berkawan dgn nya...
si pokok memayungkn si arnab dari panas terik dan hujan lebat dgn menggunakan daun2 yg merimbun di kepalanya.....
si arnab terlelap di buai keasyikan keselesaan bahu si pokok....

setelah puas berehat....si arnab bingkas bangun lalu berlari2an di sekitar pokok tanda gembira....
tiba2,dtg seekor rama2 mengagah si arnab tanda menyapa...
lalu si arnab berlari2an utk mengejar si rama2 sbg balasan ingin bermesra....
semakin jauh si arnab mengejar,semakin jauh ia pergi meninggalkn si pokok...
lalu tinggal lah si pokok ditinggal sepi....

si pokok berasa sedih kerana si arnab tidak lagi disekitarnya...
si pokok hanya mampu memerhati si arnab dari kejauhan bersama2 sang rama2...
hanya mampu memerhati dan memerhati.....


itulah rutin dan kebiasaan si pokok dan si arnab...
si pokok tetap berdiri memerhati...
si arnab bermain2 sambil berlari bebas....
mereka hanya mampu menyapa,tetapi hala tuju mereka berbeza...


p/s:cerita hanyalah rekaan semata2~
peace~

Friday, July 30, 2010

JiWa...JiWanG~


jiwA jiWanG saMakah??
enTah...xbyK..siKIt...
ADe Nk,Ade Xnk...
HaiShh...cOnFuse...
ManA ni??
TunGgAnG LangGAng...
Xpe...
HppY...
Lame DA...
Dtg Blk...
SiaPa xSUke...
AKu...???
MMgLa...
Org???
NtaHla...........


SUdaHnye...
BIarLA....
aKu suDah...
hahahhaha~
saH..
meRenG tu akU...
kekekekeke~

Friday, June 25, 2010

~duNia Baru~


♥♥♥~~salam kwn2 yg aku suka~~ ♥♥♥
agak lame tidak melakar nukilan di sini~~~kesibukan dunia membataskan masa utk bermeditasi di blog ku~ rindu rasanya dgn suasana damai ini~~mungkin jika blog ini mempunyai hati dan perasaan,rajuk dihati diinterpritasikan padaku tanda berkecil hati.....SEBABNYA....aku seringkali mungkir janji utk melawat dan menjenguknya~hehehehe~ setelah disergah oleh si manis "AiNuL HaYati" ......baru ku terkenang akan blog yg ditinggal sepi bersendirian~
kesiaaaan~huhuhu~sorry sygku~
sincerely sorry~ waaaa... ='(


oklaaa....kate maaf sudah terungkap...kini masanya utk aku memberikn sajian pada blog ku ini...supaya rajuknya bisa diubati...hehehehe~ ok syg~

sepeninggalan ku di blog ini, banyak perkara baru bertamu di ruang kehidupanku~ dari kisah sedih,duka,ceria dan segala2nya~semua itu menambah rasa di dalam hati dan menceriakan hari2 ku....

bermula dgn kehidupan baru sbg practical student telah mengajar aku tntg dunia pekerjaan...wah...mmg sgt mencabar...aku mulai mengenali insan baru yg bertandang di kaca mataku...teringat moment pertama ketika mula menjejakkan kaki di hdpn KLD....pergggghhh~rase seolah2 gementar seperti sang dara mule2 diajak oleh si dia utk bertemu dengan ibunya...kekekeke~(gaye mcm lah pnh mengalaminya...hehehe~ilusi semata2)~~~ mungkin begitulah rasanya..hihihihi~ok2...balik kpd cerita pngalaman pertama, nervous melambung2........mula2 agk canggung dan risau bermain dihati, mampukah aku mengadaptasi dunia baru dlm hari2 ku???perlahan2 kayuh,semakin dekat hati ini pada mereka...(warga KLD)....hehehe~ mula mempelajari satu persatu kerjaya di purchasing dept...fuhhh~mmg mencabar....


TAPi........."gumbira hati ku ini"♥ ......!!!!
SEBABNYA.....ada mereka2 yg ceria mewarnai nya~hehehehe~~"terimas" xterhingga pd mereka yg berkenaan ekkk....sifu terbaikkkkkkk!!! cayalaaah~hehehe~

uitm tidak lagi menjadi persinggahan harian ku~
kini destinasi telah beralih arah....
kdg hati sedih terkenang memori indah bersama teman2 seperjuangan...
rindu pada mereka...namun apakan daya....
masa berlalu dan tidak mungkin terhenti sesaat utk menanti kita....

walaupun ku perlu berlari bersama2nya....tidak mungkin terlepas utk aku menoleh kebelakang demi memastikan kenangan itu masih bersama2ku~tidak pernah salah utk aku mengenang waktu2 dulu kerana ia menjadi cahaya arah tuju masa depan yg mendatang~

sahabat2 tercintaku~
aku rindu~♥♥
moga kamu2 mengecapi jaya dan bahagia...
kuiringkan doa buat kalian~


P/s; AKu DIsIni BegIni~
kaMu bAgaImaNA????
hehehe~




Thursday, April 8, 2010

Wednesday, April 7, 2010

~habuk tebal menyelubungi~

salam kwn2 yg aku suka~

lama xmenconteng sesuatu pada blog nie...maklumla...sgt
busy dgn sgala macam kerja dan tanggungjwb....bagai dicarik2 tulang empat kerat ni melayang dari satu destinasi ke destinasi lain....siap da menyusuri johor...kemudian terbang ke SaBah...perghh....TUHAN saje yg tahu betapa aku menggunakan secukupnya tenaga yg ade...fully utilized...hehehe~sampaikan tika dan saat ni pon,aku dan kwn2 seperjuangan ku masih terikat dgn kerja2 yg menimbun...TAPI...rase dan keinginan menconteng warkah xdapat dibendung....SEBABNYA....terlalu rindu utk meluahkn...hahaha~ (lone ranger la katekan...sadissss~)

actually...2 3 hari ni,jiwa kacau...ade rs yg xbest kdg2 singgah pd akal pemikiran,hati dan jiwa.....
xtau la pe yg aku rase sebenarnya...susah nk ungkap....
SEBABNYA...punca terjadi perasaan ni masih samar....gelap tnpa bayang....semua serba xkena...even JEF9517 aku pon menjadi mangsa keresahan jiwa...xpasal2 di noda dgn kesan calaran dan sedikit robekan di mata merahnya....ARGHHHHHH~aku bengang!!!!!!

"mr. exam" da makin berlari2 anak mendekati aku...syuhhh2...kalau la aku boleh menghalaunye agar pergi jauh sedikit dari ku...sehingga aku bersedia menerima kehadirannya dgn tangan terbuka...huhuhu~TAPI...apa kn daya....itu adalah MUSTAHIL......SEBABNYA..."mr.exam" tu eklas menghampiri aku...dia xsalah pon menjadi peramah...dia berada di landasan yg betol...TAPI....aku yg salah....masih nk ego dgn "mr.exam"...xnk bertegur sapa...masih berfikir yg "mr.enjoy" masih sudi menemani aku....last2...skrg ape jadi...."mr.enjoy" ntah ke mana menghilang...serabut bertimpa2...aku yg naik segan dgn "mr. exam"..aissshhhh~dunia...dunia.....

lumrah hidup aku bergelar pelajar,memanjang mcm ni....
BAIZU!!!!!cube rajin sikit,xbyk,sikit pon jadilah.....(kata2 yg keluar dari aura kebaikan ku~).....sdgkn pd mase yg same,aura jahatku menghasut aku utk terus leka dibuai kesenangan....aisssshhh~lawan la korg...tgk siapa menang...hahaha~

"motivasi diri...aku harus....
kalau xingat sendiri,siapa lagi nk ingatkn!!!!!"

choww....

ps;aku perlu...siapa mau???

Thursday, February 25, 2010

~dirisik...bertunang....bernikah~

salam kwn2 yg aku suka♥♥♥~ ok...title entry untuk kali ni msti wat kwn2 berfikir dan tertanya2,ape maksud tersirat disebalik "3 perkataan keramat" ni kn...ok......entry kali ni bkisah tntang "risik,tunang dan nikah"...TAPI...sume ni xde kene mengena dlm hidup aku....SEBABNYA aku masih belum ade calon utk ke arah itu....sadisss~hehehehe~

♥♥♥alkisahnya~sepanjang tahun ni (walaupun baru 2bln je berlabuh)...byk cerita2 bahagia yg sampai ke telingaku......tak lain xbukan,tentang sahabat2 dan kenalan yg disayangi yg sudah mule bersedia ingin melangkah setapak ke alam kematangan sebuah kehidupan sebagai insan dan wanita sempurna dlm hidup ni.......ecehh~♥♥♥

♥♥♥mula2...berita tentang kwn aku....RINI....da lame xjumpe dgn RINI....tup2...da btunang n soon dlm bln 3 ni,insyaAllah bakal "bernikah" dgn pilihan hatinya~kira dlm geng2 arau ni,dia paling advance la....RINI tlah mengalahkn takhta kakak2 len dlm DBS...hehehe~tahniah syg..alhamdulillah...seru utk alam rumah tangga da memanggil2 utk mu...hehehehe~♥♥♥



♥♥♥
2minggu lepas pula...sahabat sepermainan zmn sekolahku pula mengkhabarkan berita yg si DIA dan keluarga sudah datang menghantar cincin sebagai tanda merisik~aissshh~bertuah badan....ingin diikat...takut cik kak kita sorang ni lariiii jauh disunting insan lain..hehehehe~TAHNIAH juge aku ucapkan SHIDA~moge ikatan yg disimpul akn terikat rapi dan kemas sehingga kamu berdua disatukan~amiiiin~♥♥♥


♥♥♥ cerita ter
baru yg aku dengar...kire story ni boleh diibaratkan mcm blueberry tart buatan jiah yg baru je keluar dari mulut ketuhar la katakan...hehehe~...my sis kat satu tempat ni dulu bakal "bertunang" dgn abg sayangnya...insyaAllah perancangan ke arah itu akan diadakan pada bulan JUN depan....siapa cik kak sorg ni n kat mana kami bersama,xleh la nk gtau....masih perlu dirahsiakn butir2nya demi menjaga privasi tuan empunya diri~hehehehe...moge2 hubungan kamu berkekalan ye cik kak~kawen cepat2...bkn muda da pon kan...hahahaha~gurau je...♥♥♥

♥♥♥ haa...ni tak lupa juga sahabat terbaik ku...NAZIHAH ...haaa...antara 3 perkataan yg aku usulkan diatas ni pon belum ade kene mengena dgn jiah...TAPI...perancangan utk masa depan dah dibayang2kn oleh si DIA...SEBABNYA....si DIA da xsabar katenye nk berkawen...hehehe~ sabar ekk EN.MOHAMAD.... kekekekeke~ ade jodoh,akan dipermudahkan hubungan kalian dgn sebuah ikatan suci yg dinamakan perkahwinan....ade rezeki,aku lah bakal menjadi pengapit korang kan...hehehe~~♥♥♥


~pelamin merah idaman nazihah~hehehe~memandai x aku ni!!

haaiiii~seronokkk mendengar perkhabaran gembira ni....semua sudah menjadi matang....matang melayari kehidupan...bersedia utk memikul tanggungjwab...dan bersedia utk berkongsi hidup,suka dan duka bersama2 insan yg mereka sayang....masa berlalu dengan pantas....semua da mula memahami tanggungjawab mereka sebagai insan di muka bumi Tuhan ini....Alhamdulillah~

haaa.....da xleh noty2 tau kwn2....

sahabat2 kecintaanku~dengarlah kwn mu ini berpesan...buang segala rajuk,ego,cemburu,amarah dan segala sifat negatif yg ade dlm diri kalian terhadap pasanganmu...tidak perlu bertelagah hanya keran perkara kecil...SEBABNYA....kamu semua sayangkan pasangan kamu kn...jaga dan bajai hubungan kalian dgn kisah2 bahagia yg sedang dan bakal kamu hadapi sepanjang hubungan kalian....





aku pula masih bersendiri....dan aku teringat kata2 seorang sahabat..."masa pantas berlalu,jodoh tak sampai2..."hahahaha~TAPI tidak perlu dirisaukn...Allah itu Maha Adil....aku percaya...telah diciptakan seseorang insan utk ku...untuk aku mengecapi bahagia seperti insan lain....jodoh itu akan tiba bila sampai waktunya kan...sabarlah hati~melihat kebahagiaan sahabat2 ku sedikit sebanyak mengisi kekosongan jiwa....hehehehe~



♥♥♥....."MR.RIGHT"....i'm here...kekekekekke~♥♥♥

oklah....sudah tidak larat utk berceloteh pnjang lagi~
harapan kepada kawan2ku...aku doakan moge perhubungan yg disimpul antara
KAMU dan si DIA akan kekal bahagia sehingga ke akhirat.....amiiiin~


".....jangan ambil hati akan satu kesilapan yg dilakukan pasangan kamu,sebaliknya kenanglah seribu kebaikan dan pengorbanan yg dilakukan mereka demi melihat sebuah senyuman dibibirmu...♥♥♥"


Wednesday, February 24, 2010

~keikhlasan~

salam kwn2 yg ku syg ♥♥♥...rajin aku singgah di blog tanpa membuat apa2....tp kali ni..rutin utk update blog yg da agk berhabuk perlu dilakukan...kesian blog ku~maklum la...aku masih dlm proses utk mengadaptasi suasana ber'blog'..hehehe~

oklah...arini xbyk aktiviti yg aku buat...tapi dlm pada tak byk tu,keletihan yg aku rasa same mcm aku membuat seribu satu kerja...



thari aku dok perah otak utk jwb test "risk"...mmg sangat risky tindakan aku...SEBABNYA....aku xstdy pon...pagi2 br terhegeh2 nk buka buku...hahaha~alamatnya...mmg la dok confuse definisi dan proses ape yg patut aku letak sbg jwapan...hahaha~itulah aku...seorang yg sgt rajin study...hehehe~

petang...aku n jiah kesayanganku g puchong utk beli brg2 keperluan membuat tart yg pelbagai...kesian jiah...hampa yg didapat...SEBABNYA brg yg dicari tiada bygnya...(marah gk dgn tauke kedai tu...ckp xserupa bikin~leh plak xwat pastry semata2 ade order dr org lain...xpe2...sabar2...positive!!!)

da tu g hypermarket lain teruskan usaha utk cari barang smpai kami ni berasa lapar ye kwn2...rutin kebiasaan...MAKAN~hehe~da kenyang,ape lg..menuju jln pulang...hehe~

dgn jiah..byk bnda aku leh wat...bnda biasa pon leh jd luar biase...padahal wat bnda lebih kurang same je sentiase...TAPI ade keistimewaan disebalik terjadinya perasaan tu...SEBABNYA....jiah adalah kwn karibku,kwn terbaik yg pernah aku ade...kami seronok dan serasi bersama...siapa kate kami xpenah berselisih pendapat...siap gusti2 pon ade...hehe~TAPI kami boleh lupakan persengketaan tu dgn slumber...SEBABNYA kami eklas bersahabat...menghargai perasaan satu sama lain...mengenali sifat antara satu sama lain...

kwn2.....kenal hati budi kwn kita...dalaman dan luaran...baru kita boleh mengakui DIA adalah sahabat terbaik kita...bukan sekadar menyatakn dimulut bahawa DIA adalah sahabat.....TAPI hakikatnya dihati ikatan tu tidak pernah kita akui atas dasar keikhlasan...engatlah kwn2....bila kita eklas mengakui bahawa DIA adalah sahabat,susah senang kita akan dihargai oleh si DIA....TAPI bersahabat atas nafsu semata2,boleh kita samakan seperti kita menghina diri kita sendiri....SEBABNYA....kita menipu diri sendiri yg kita disayangi sedangkan kita duduk terperosok jauh dan sepi dlm hati dan kotak fikiran kwn2 kita....

"bersahabat selagi boleh...musuh elak2kn....bahagia ingin dikecapi...cerca dan maki msti dijauhkan~aman dunia kerana hubungan yg baik sesama insan..."

Friday, February 19, 2010

~without you~

currently i'm a bit addicted to this song...every time i drive my car...(wira kecintaanku~),i'll never miss to listen to this song....sgt catchy...i love the lyric,melody,n not to 4get the storyline of the song....kesimpulannya everything even the band itself...U-KISS...feel like to kiss them...hahaha~kidding~
emm,nothing related to me...xde touching2 ayat2 cintan dgn bf ke ex-bf ke...just LOVE IT so much...hahahaha
~enjoy frenz~


romanization:


Listen girl, what I've done to you, that was my mistake girl
I can't live without you, yeah, please come back

I love you, baby
I miss you, baby
My life is incomplete
Without you, girl

Neoreul tteo ollimyeo sseonaeryeo gani norae
Ije nege dashi bulleo julsun eobgetjiman
Geudaeye songireul neukkyeo bonji orae
Oneulttara geudaega geuriwo

Bamsaewo heullin nae nunmuldo oh baby girl
Haruye handu beonsshik ni saenggage
Dashi dorawa jullae

Without you neomu bogo shipeunde
Without you nal yongseo haejullae
Without you neoman sarang haneunde
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, dorawa jwo
Oh, oh, oh, oh, I want you to comeback girl
Without you, girl

Mae sungan hamkke hadeon niga tteonagal jul mollasseo
Neo ttaeme apa nan I want you, baby girl
Without you I'm lost, boo, niga geuriwo I miss you
Modu da jibeochi ugo dorawa jwo

Bamsaewo heullin nae nunmuldo oh baby girl
Haruye handu beonsshik ni saenggage
Dashi dorawa jullae

Without you neomu bogo shipeunde
Without you nal yongseo haejullae
Without you neoman sarang haneunde
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, dorawa jwo
Oh, oh, oh, oh, I want you, comeback girl
Without you, girl

Oh, oh, oh, oh
Ijeya arasseo niga naye jeonburan geol
Oh, oh, oh, oh
Neomudo geuriwo dashi naegero dorawa jullae

Without you neomu bogo shipeunde
Without you nal yongseo haejullae
Without you neoman sarang haneunde
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, dorawa jwo
Oh, oh, oh, oh, I want you, comeback girl
Without you, girl

Translation

Listen girl, what I've done to you, that was my mistake girl
I can't live without you, yeah, please come back

I love you, baby
I miss you, baby
My life is incomplete
Without you, girl

This song always makes me think of you
Even though I can't sing it to you now
It's been a long time since I last felt your touch
And now I miss you

The tears I cry every night, oh baby girl
I think of you every minute, every day
Please, come back to me once again

Without you, I really miss you
Without you, please forgive me
Without you, you're the only one I love
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, please come back
Oh, oh, oh, oh, I want you to comeback girl
Without you, girl

Every moment with you, I never though you'd leave
I'm hurting because of you, I want you baby girl
Without you I'm lost, boo, I miss you, I miss you
Forget everything and come, come back to me

The tears I cry every night, oh baby girl
I think of you every minute, every day
Please, come back to me once again

Without you, I really miss you
Without you, please forgive me
Without you, you're the only one I love
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, please come back
Oh, oh, oh, oh, I want you to comeback girl
Without you, girl

Oh, oh, oh, oh
Now I know, you're my everything
Oh, oh, oh, oh
I really miss you, come back to me again

Without you, I really miss you
Without you, please forgive me
Without you, you're the only one I love
Can't live without you

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, please come back
Oh, oh, oh, oh, I want you to comeback girl
Without you, girl

Tuesday, February 16, 2010

~appa's birthday~

semalam adalah bday ayah~
JAEI BIN HJ.ISMAIL~


his bday is on 15th of FeBrUAry 1954
pejam celik...pejam celik tahun ni da masuk 56 tahun ayah bernafas dimuka bumi ini~
melayari satu yg bergelar kehidupan...




~me n ayah~ anak mnje..hehehe~



perancangan utk menyambut hari lahir ayah diilhamkan oleh pencetus idea kami iaitu my mak...
alkisahnya~pagi2 lagi da semangat aku beserta mak n kak ila g pasar 4 buying all the stuff needed 4 the celebration....
beli la segala macam ingredient utk sesi masak memasak....
tp aku jd pemandu je aritu...kak ila yg ditugaskn utk jadi assistant bab2 membeli belah...
pas da settle g pasar...xabis takat tu je...
heading to my kampung...JERAM tercinta.....
utk membeli 'KERANG' plak kat pantai remis...
gile semangat sanggup g blk kg semata2 nk beli kerang...ayah suke la katakan..hehehe~
nway...xsampai stgh jam pon pjalanan...
gaye mcm jauh je kampung kn...puas ati..dapat borong 1okilo kerang ek kwn2...hehe

on the way blk sempat gk beli kek...kat 'resepi rahsia'....
biase la...xlengkap if xde kek kan...
kek ala2 gitu...
chocolate strawberry uuu~
special 4 dato' J...bkn dato' K....hehehe~

HAPPY BIRTHDAY AYAH!!!




then...sampai uma...bermula la aksi2 pelbagai gaya utk sesi masak memasak kat dapur...
da mcm nk menyambut menantu plak gaya nya...hahaha~
mmg tabik la kat mak...sume bnda leh settle...
even 3 anak dara dia pon xlarat nk wat...hehehe~padahal malas kn2...
siap "baby imi" pon dok kat dapur tolong nenek masak...

fahimi the taliban boy...hehehe~

settle bab2 masak...ready plak utk layout tempat makan...ecececece~mentang2 amik operation...blaja layout katanya...hehehe~
da siap setup meja bagai...barula mula bersiap2 aka berdandan utk sesi malam...
padahal sempoi je sentiase...hahaha~
so after isya'...majlis pon bmula....


sesi potong kek...yeaaayy~

alhamdulillah...majlis berjalan dgn lancar....
sume makan dgn gembiranya.....siap kepedasan tahap xterkawal dgn kehebatan sambal asam mak wat...hehehe~

such a lovely day 4 my family......

yippppiiieeee~


4 da rest of my family...we are so happy coz dapat celebrate bday ayah...walaupon secara simple,tp sronok dpt mkn ikan bakar..nasi lemak,ubi rebus and pulut kunyit.....semua adalah hasil air tangan isteri tercinta pada ayah ku....hehehe..of coz la my mak.....the event manager 4 da day~yup~



SURAMI BINTI HJ SAPUAN.....with her lovely dovy hubby~

seharian mak berusaha menyiapkn segala preparation....terharu ayah...
aishh...untung mak mmg terror bab2 masak...
i'm wondering if i can b as good as my mom in handling all the chaos (masak...jg anak...bla...bla...)for my future family...??
coz i noe i'm a bit lazy.....
hehehehe~skit je...xbyk ok~

4 the rest of the celebration...
thanks 4 those who were coming....sedare mara even bape kerat je yg datang coz yg len2 ade agenda mereka sendiri....sume dok ade event gk...frust2....(rugi xdtg tau!!)
xpe2...cool je...
and not to 4get to kwn2 ayah...
thanks again ye pcik2.......

kesimpulannya~
i'm happy to see the smiling face of my ayah....
i'm proud to b his daughter......
i'll alwatz pray 4 him...

YA ALLAH...panjangknla umur ayh ku ...
moge ayah sentiase ceria disamping kami keluarganya...
dan moge2 ayah sentiase dikurniakan kesihatan yg baik dan sejahtera kehidupannya....
supaya dapat terus membimbing anak2nya melayari bahtera kehidupan yg diredhai ALLAH swt~

banyak yg telah ayah lalui dlm kehidupannya...onak ranjau...segala suka dan duka digagahi juga...
"eena tau ayah tabah~"
kekuatan mu adalah sumber inspirasi anak2mu ayah...
segala curahan kasih sayangmu sentiase tersemat di dlm hati anak2mu...
kau segalanya...........
xdapat ku bayangkan hidup tanpa kasih mu.... ='(

AYAH~

u do inspire me n i do alwatz love u....
my man n that's my ayah~ ♥♥♥

Wednesday, February 10, 2010

~hujan~

dikala hujan membasahi bumi....
hati mula sayu...
fikiran kosong...
terdengar....
sayup2 angin bertiup...
guruh berdentum tatkala memeranjatkn hati yg mendatar...
apa yg tersirat dihati sbnrnya???
permainan jiwa merasuk kesegenap pelusuk ruang kotak fikiran...
kebelakangan hari...
ada sesuatu perasaan yg merunsingkn jiwa sanubari...
merunsingkn kerana kepastian punca masih samar....
itu tandanya apa???

hati sendiri sukar menafsir...
sabarlah hati...
kebahagiaan mungkin menyinar setelah hujan berhenti....

Saturday, February 6, 2010

CN BLUE rocks the stage!!!!




yeayyy~
as usual...my addiction to the Korean music~
i love korean music~
it's my habit or mybe it's command thing to be done~
nway...this is the new comers band in korean music industry~

CN BLUE
......with the album of ~BLUETORY~

the best thing....
the song "i'm a loner"

myb it can b related to anybody...
so do i~
hehehehe~

okies~

this is the TRANSLATION of the song...


(I’m a loner. I’m a loner.
I’m a loner. I’m a loner.)

Look, look at me, me. Look at me straight in the eyes.
Look, you are already look at elsewhere.
Check it one two three, you only keep looking at the clock.
You don’t have to tell me. I know you got someone else.

(Rap)
You’ve been meeting someone else often lately.
You don’t even call me first anymore.
When you are with me, you would only look at the sky even if a day is a second long.
Oh~ I know your mind. The distance between you and I.
Getting farther and wider. We are no better than strangers.

# oh baby I’m a loner, I’m a loner. daridiridara du~
I’m a loner. I’m a loner. daridiridara du~
I’m a loner, I’m a loner. I’m a loner being sad at love, shedding tear at love.
sad sad sad sad sad sad sad tonight. My hurt hurts.
Oh no no no no no body knows, how I feel.
one two three four five six seven night,
I’m cheering up myself passing many nights awake.

(Rap) If you had just told me honestly
that you got someone else. That you hate me.
Then I wouldn’t have hated you to death.
check it one two three. Remembering your words, they are all silly lies.

# Repeat

Love is going. Love is leaving.
(One person and one love. Everything that I’ve been used to)
I should erase you after tonight.
(Yes, I should force myself to erase you. I should do so since you abandoned me)
(Gone Gone my love is gone)

I’m a loner, I’m a loner. daridiridara du~
I’m a loner, I’m a loner. daridiridara du~
I’m a loner, I’m a loner. I’m a loner hurt by love and waiting for love.
sad sad sad sad sad sad sad tonight, I want this to be a dream.
Oh no no no no no body knows, no body knows me.
one two three four five six seven night, I’m crying passing many nights awake.





4 those cheaters out there...
listen to this song...kekekeke~
not to 4get...
those who had been hurt by love...
go strong...rocks ur life...
life must go on~
hehehehe~
"fighting yo robbun!!!"


enjoy...






p/s:
my hero....

jung yong hwa~

Thursday, February 4, 2010

~perkenalan bermula di sini~

salam kwn2 yg ku suka...
annyeong haseyo~
kekekekeke~

aku adalah baizu~

anyway.....
1st time mengeluarkn kata2 di blog ini~
sgt nervous!!!!!
terima kasih ats sumber inspirasi kerana mengajarku tentang pengenalan pd lmn maya ni~

kesayanganku~ nazihah~

sedar xsedar....da masuk 22thn 2bulan ++ aku bernafas di bumi ini~
byk yg telah dilalui dan diharungi~
dr kisah sbg insan,anak,sahabat dan juge kekasih......hehe~
kehidupan itu sgt indah~
segala pahit manis dihadapi dgn seribu satu rasa.....


sentiase ingin tersenyum ........


ade masa cepat ..........!!!!!!!



tak kurang juge dgn ketawa. . . . . . . . . . . .


dan paling penting. . . . . .



. . . . . . . . . . . . . . .sifat pemalu yg ade pd diriku~hehehehe~

pendek kata
mcm2 ada~kekekekeke~

org tua2 kata,pengalaman itu penting utk mematangkn kita demi mengharungi satu yg bergelar kehidupan~

bila kita kenal erti rasa....baru kita dapat menilai maksud disebalik sesuatu perkara~
dan kita juga dpt menghargai sesuatu disebabkn kita mempunyai rasa...
hehehehehe~




jadi...
belajar menghrgai perasaan anda dan juge org lain...

supaya hidup kita sentiase HAPPY...!!!!